ليزر شقاق
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

ليزر شقاق

درمان شقاق با ليزر، از لحظه ورود به علم پزشکي بسيار با استقبال روبرو شد و اکثرا بر اين باورند که، از ديگر روش هاي سنتي در درمان شقاق، بهتر است و با سرعت،شروع به رشد کرد. اين روش توسط تابيدن اشعه هاي نور ليزر و به همراه وسيله اي به نام فيبر نوري انجام مي شود.

 

تا چندين سال پيش بهترين و مطمئن ترين روش براي درمان شقاق، عمل هاي جراحي بوده که اکثرا با هزينه هاي بالا و طاقت فرسا همراه بوده ولي با توجه به پيشرفت علم و تکنولوژي در دنياي پزشکي، روش هاي بهتري از جمله روش درمان با ليزر پديد آمد که هم تاثير گذاري بيشتري دارد و هم عوارض آن خيلي کمتر از ساير روش ها است.

 

اين روش تحت بيهوشي GA / LA انجام مي شود ، با استفاده از ليزر شقاق بافت آسيب شناختي شکاف مقعدي تبخير مي شود. برداشتن شقاق با ليزر داراي اثرات عالي است. اين مدرن ترين تکنيکي است که براي درمان شقاق استفاده مي شود. SPHINCTEROTOMY LASER LATERAL جايگزين مناسبي براي ساير روش ها است.

 

ليزر شقاق

 

مزاياي درمان ليزر فيشور نسبت به روشهاي جراحي سنتي

 

بي اختياري

بزرگترين نگراني يک بيمار بعد از درمان معمول جراحي ، بي اختياري است. همانطور که قبلاً گفته شد ، جراحي شامل بريدگي يا برش است ، بنابراين خطر زيادي براي آسيب رساندن به عضلات اسفنکتر مقعد وجود دارد. در نتيجه ، بيماران ممکن است از بي اختياري مدفوع يا بي اختياري گاز رنج ببرند.

 

در بي اختياري مدفوع ، فرد کنترل ترشح مدفوع از راست روده را از دست داد. او نمي تواند مدتي مدفوع را نگه دارد. به همين ترتيب ، در بي اختياري گاز ، آسيب به عضله اسفنکتر ممکن است منجر به از دست دادن کنترل عبور گاز شود.

 

با اين حال ، در ليزر درماني ، پزشک بدون هيچ گونه بريدگي يا آسيب به عضلات اسفنکتر مقعدي مديريت مي کند. احتمال بي اختياري بعد از فرآيند را کاهش مي دهد.

 

عفونت

طبق آمار ، موارد ناچيز ابتلا به عفونت پس از ليزر درماني وجود دارد زيرا هيچ برشي يا برشي در اين روند وجود ندارد. بنابراين ، اکنون بيشتر پزشکان تمرکز خود را به سمت ليزر درماني معطوف کرده اند.

 

عود

بدون شک ، درد شکاف براي يک فرد غير قابل تحمل است ، و هيچ کس هرگز نمي خواهد دوباره با آن روبرو شود. بنابراين ، فرد نياز به يک راه حل دائمي براي شکاف هاي مقعدي دارد. در ليزر درماني ، از مقدار کنترل شده انرژي ليزر براي بسته شدن پارگي يا برش استفاده مي شود ، در اکثر موارد بيماران پس از درمان هرگز از درد شکاف مقعدي رنج نمي برند.

 

بهبود سريعتر

اين يکي از رايج ترين دلايل انتخاب ليزر درماني است. همانطور که در عصر امروز وجود دارد ، براي يک فرد کارگر ماه ها استراحت در خانه بسيار دشوار است ، بنابراين همه افراد ليزر درماني را ترجيح مي دهند تا از بهبود سريعتر استفاده کنند. پس از 3-4 روز درمان ، مي توانيد به راحتي کارهاي روزمره خود را ادامه دهيد.

 

بدون محدوديت رژيم غذايي

از آنجا که در ليزر درماني هيچ بخيه يا خونريزي وجود ندارد ، بيمار آزاد است که به برنامه رژيم روزانه خود برگردد.

 

درد بعد از عمل

در بيشتر موارد درمان معمول جراحي ، بيماران نياز به تحمل درد زيادي پس از عمل براي چندين روز دارند. با اين حال ، بيماراني که تحت ليزر درماني قرار مي گيرند ، نيازي به درد پس از عمل بيش از 2-3 روز ندارند. بنابراين ، تمام کساني که از شکاف مقعدي رنج مي برند بايد در اسرع وقت با جراح ليزر تماس بگيرند تا از عوارض ناشي از درمان جلوگيري کنند.

 

نحوه درمان شقاق در ليزر شفا

جهت تجويز نوع درمان ابتدا بايستي بيمار توسط پزشک معاينه شود، در صورتي که بيماري زياد پيشرفته نباشد از درمان هاي خانگي يا دارويي استفاده مي شود ولي در صورتي که علائم نشان دهنده پيشرفت بيماري و خطرناک بودن را داشته باشد با ليزر درمان خواهد شد. که ليزر به صورت سرپايي بوده و بدون بيهوشي و با بي حسي موضعي انجام مي شود.

درمان شقاق با ليزر تا حدودي بدون درد و خونريزي هست و اگر هم درد و خونريزي داشته باشد بسيار بسيار کمتر از جراحي سنتي مي باشد و بيمار ترس جراحي را اصلا ندارد از ديگر مزيت هاي ليزر مي توان به عدم ماندگاري جاي اسکار ها و عدم نياز به بستري در بيمارستان و هزينه کمتر آن نسبت به جراحي سنتي اشاره کرد.





:: برچسب‌ها: اشعه هاي نور ليزر ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: